Opt romani calificati in competitia Electrolux Design Lab 2014 pun Romania pe harta designului international!

Postat de Bucataras in Bucataras FoodPR pe 6 Mai 2014, 20:20

Articol pe placul a 12 bucatarasi
comenteaza
Opt romani calificati in competitia Electrolux Design Lab 2014 pun Romania pe harta designului international!

 Opt proiecte romanesti au intrat in competitia Electrolux Design Lab 2014, acesta fiind cel mai mare numar de calificari la nivel mondial. Cele mai bune 100+ concepte, din 43 de tari din intreaga lume, sunt acum prezentate pe website-ul oficial al competitiei(www.electroluxdesignlab.com). Publicul poate influenta rezultatul concursului, votand proiectul preferat pana pe 16 mai!

 
„Ne bucuram mult pentru reusita studentilor romani. Cele opt concepte aflate in top 100+ cele mai bune proiecte inscrise in competitie din intreaga lume demonstreaza valoarea si potentialul acestora. Pentru a reusi impreuna sa punem Romania pe harta designului international, participantii romani au nevoie de sustinerea noastra. Votul fiecaruia dintre noi reprezinta un pas inainte spre marea finala si spre recunoasterea talentului studentilor nostri in afara granitelor tarii. Incurajam pe toata lumea sa voteze proiectele romanesti inscrise in competitie, accesand platforma www.electroluxdesignlab.com”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing & Communication Manager Electrolux Romania.
 
Cele mai bune concepte alese de catre expertii de la Electrolux si de catre public vor intra in etapa urmatoare a competitiei globale de design. Acestea vor concura pentru marele premiu de 5.000 de euro si un stagiu de practica platit, de sase luni, la un centru global de design Electrolux. Tema competitiei din acest an este „Crearea locuintelor sanatoase” („Creating Healthy Homes”), cu orientare spre trei domenii de interes: „Delectare culinara” („Culinary enjoyment”), „Ingrijirea tesaturilor” („Fabric care”) si „Purificarea aerului” („Air Purification”).  
 
Cele opt concepte romanesti calificate in competitie sunt:
 
·                Instant Cleaning Glove – Stefan Bogdan, Universitatea de Arte si Design din Timisoara
·                Trash Ball – Tripon Adelina, Universitatea de Vest din Timisoara
·                SET TO MIMIC – Sorina Rasteanu, Universitatea de Vest din Timisoara
·                G – fridge - Goran Ilijevic, Universitatea de Vest din Timisoara
·                GARDEN POD – Ovidiu Subtire, Universitatea de Vest din Timisoara
·                LOOM – Szilard Kui, Universitatea de Vest din Timisoara
·                AMO – Love people - George Preoteasa, The Alternative School for Creative Thinking, Bucuresti
·                Self-cleaning troller – Cucu Lucian, Universitatea Politehnica din Bucuresti
 
Idei din intreaga lume pentru „Locuinte Sanatoase”
Tema „Crearea locuintelor sanatoase” (Creating Healthy Homes) a inspirat peste 1700 de concurenti din intreaga lume sa isi trimita ideile in competitie. Acestea au fost dezvoltate tinand cont de comportamentul consumatorilor, raspunzand nevoilor acestora, prin analizarea mediului in care isi desfasoara activitatea. Thomas Johansson, Directorul de Design, afirma cu privire la inscrieri:
 
„Suntem incantati sa impartasim cu o audienta globala peste 100 de idei inovatoare pentru crearea unor locuinte sanatoase. Este minunat sa vedem talente din 43 de tari din intreaga lume implicate in dezvoltarea unor perspective atat de variate cu privire la cum ar trebui sa arate un viitor mai bun in locuintele noastre. Ideile din acest an referitoare la Delectare culinara („Culinary enjoyment”), Ingrijirea tesaturilor („Fabric care”) si Purificarea aerului („Air Purification”) creeaza o viziune asupra unei lumi a posibilitatilor care ajuta consumatorii sa aiba un stil de viata sanatos si sustenabil.”   
 
 
Competitia se desfasoara in etape, permitand participantilor sa-si dezvolte conceptele pe tot parcursul procesului. Dupa data de 16 mai, cand perioada de vot se incheie –, decizia cu privire la Top 70+ proiecte ramase in concurs va fi anuntata - in 19 mai. Zece dintre ideile care primesc cele mai multe voturi vor avea acces direct la etapa urmatoare, iar restul sunt alese de expertii Electrolux.
 
Recunoastere globala, premii si un stagiu de practica platit
 
Odata ce finalistii au fost selectati, studentul al carui concept primeste cele mai multe voturi din partea publicului va fi desemnat castigatorul premiului de popularitate si va primi premiul de 1.000 de euro. Premiul intai va fi castigat de studentul ales de catre un juriu specializat, care va decide ce concept reprezinta cea mai inovatoare solutie de design pentru viitor. Studentul va primi 5.000 de euro si un stagiu de practica platit la un centru global de design Electrolux; premiul al doilea este de 3.000 de euro, iar premiul al treilea este de 2.000 de euro.
 
 

Cele Top 100+ proiecte inscrise pot fi vazute la www.electroluxdesignlab.com

 
Etapele Design Lab:
Inscriere idee concept si schita, 6 Aprilie
Etapa 1: Top 100+ si votare, Mai
Etapa 2: Top 70+ si brief nou, Mai
Etapa 3: Top 35 si brief nou, Iulie si August
Etapa 4: Finalisti si evenimentul din finala, Noiembrie
 
Afla mai multe despre Design Lab de pe canalele social media Electrolux:
 
Pentru informatii si inscrieri, acceseaza website-ul Design Lab www.electroluxdesignlab.com
YouTube: youtube.com/user/electrolux
Facebook: facebook.com/Electrolux
Twitter: twitter.com/Electrolux
Flickr: flickr.com/photos/electrolux-design-lab
Pinterest: pinterest.com/electrolux
***
Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate in colaborare cu utilizatorii profesionisti si gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorului. Compania ofera solutii inovatoare, proiectate cu grija, atat pentru uzul casnic, cat si pentru cel profesional - produse precum frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aragaze, aspiratoare, sisteme de aer conditionat si electrocasnice mici. Sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire si Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde in fiecare an mai mult de 50 de milioane de produse clientilor din pese 150 de piete. In 2013 Electrolux a inregistrat vanzari de circa 12.6 miliarde de euro, avand 61.000 de angajati.   
 
Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati http://group.electrolux.com
 

Pentru mai multe informatii despre Electrolux Romania, va rugam sa contactati: GolinHarris Bucuresti; Stefana Prozan – tel: 0758116588, e-mail: [email protected]

Descrierea celor opt proiecte romanesti calificate in competitia Electrolux Design Lab 2014

 
 
1.          Instant Cleaning Glove – Stefan Bogdan, Universitatea de Arte si Design din Timisoara - Un proiect ce imbina nanotehnologia, razele laser si apa intr-o solutie rapida si eficienta de a elimina petele de pe haine, imediat ce acestea au aparut.
 
 
 
 
2.          Trash Ball – Tripon Adelina, Universitatea de Vest din Timisoara - O solutie ingenioasa de procesare si stocare a deseurilor, care improspateaza aerul si care se deplaseaza cu ajutorul senzorilor chiar in locul in care se afla utilizatorul.
 
 
 
 
 
 
 
3.     SET TO MIMIC – Sorina Rasteanu, Universitatea de Vest din Timisoara – un sistem inteligent care reproduce gusturile si mirosurile alimentelor la nivel senzorial si transmite aceasta informatie catre un microchip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului sa guste mancarea de care ii este pofta chiar si atunci cand este la dieta, dar mancand altceva.
 
 
 
 
 
 
 
 
4.     G – fridge - Goran Ilijevic, Universitatea de Vest din Timisoara – frigiderul „antigravitational”, dotat cu un camp „zero gravitatie”, care pastreaza alimentele proaspete pentru mai mult timp. Acesta este conectat la o retea wireless, astfel se pot afisa diverse informatii despre datele de expirare ale produselor, sfaturi pentru o viata sanatoasa etc
 
 
 
 
5.     GARDEN POD – Ovidiu Subtire, Universitatea de Vest din Timisoara– o sera modulara ce creste plantele de la nivelul de rasad pana la fruct in doar 24 de ore, folosindu-se de deseurile alimentare organice pentru compost, lumina solara si umiditate. Destinat amplasarii pe exteriorul cladirilor, GARDEN POD transforma deseurile alimentare in resurse utile, calculand procentul de nutrienti de care are nevoie fiecare planta pe care o contine.
 
 
 
6.     LOOM – Szilard Kui, Universitatea de Vest din Timisoara – un sistem inteligent ce compune si descompune hainele, in functie de dorintele consumatorului. LOOM deconstruieste tesatura in fibre, pe care le curata cu abur si le utilizeaza pentru a crea, mai tarziu, alte haine.
 
 
 
 
 
 
7.     AMO – Love people - George Preoteasa, The Alternative School for Creative Thinking – un purificator inteligent al aerului, care imbina functia sa de baza cu functii de divertisment si educare a copiilor diagnosticati cu autism. De asemenea, AMO este benefic pentru astmatici sau persoanele cu alergii.
 
 
 
 
8.     Self-cleaning troller – Cucu Lucian, Universitatea Politehnica din Bucuresti – un troller ce reduce consumul de energie si de apa, folosind o tehnologie bazata pe fluxul de aer purificat cu ioni de argint, ce curata hainele. Pompele de aer nu sunt incluse in troller, ci pot fi gasite in locatii variate – aeroporturi, mall-uri, spatii publice.
 
 
 
 
Top 100+ proiecte inscrise pot fi vazute la www.electroluxdesignlab.com
 
Afla mai multe despre Design Lab de pe canalele social media Electrolux:
 
YouTube: youtube.com/user/electrolux
Facebook: facebook.com/Electrolux
Twitter: twitter.com/Electrolux
Flickr: flickr.com/photos/electrolux-design-lab

Pinterest: pinterest.com/electrolux

Comentarii (6)

06.05.2014, 22:31

07.05.2014, 08:05

Bravo lor,merita toate felicitarile

07.05.2014, 08:24

BRAVO lor !!!

Adauga comentariu
  • zambet
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

mihaelar63

1000 puncte

Rocsi

500 puncte

vasimur

251 puncte

 Adi

200 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
[email protected]