Conflictul dintre generatii si pulverizarea societatii, by Mutulica

Postat de Ina in Cu de toate pe 20 Ian 2012 | 2959 vizualizari

Comentarii (45)

20.01.2012, 19:43

Costel, daca inca nu ai citit-o, iti recomand din plin cartea "Tovarase de drum - Experienta feminina in comunism", coordonata de Radu Pavel Gheo si Dan Lungu, Editura Polirom 2008. Sunt 17 femei (diferite ca varsta si statut social) care isi povestesc experientele din perioada comunismului, ca femei, pur si simplu.
O seara buna tuturor celor de aici, am fugit la munca.

Ina

Ina
20.01.2012, 19:51

(Costel) Cristi, n-am citit-o si iti multumesc de recomandare .

20.01.2012, 19:54

Interesant Sunt de acord cu multe puncte, insa mai putin cu cel despre emanciparea femeii, dar poate nu am inteles eu bine. Cred ca si tine ca femeile si barbatii sunt diferiti si nu se poate pune egal intre ei, insa daca nu ar fi fost comunismul care sa ofere/forteze emanciparea femeii, schimbarea s-ar fi cerut de la sine. Faptul ca au coincis insa a dus la efecte nefaste. Sau poate la acest lucru te refereai ... Ma gandesc la tari care s-au nascut odata cu ideea de democratie si in care femeia a luptat aprig pentru a avea aceleasi drepturi ca barbatul si in care se observa totusi un echilibru. Problema este in multe cazuri lipsa de implicare, asa cum spui, pentru ca am vazut si cazuri de parinti care stau acasa, insa ei la randul lor sunt captivati de mass-media si asta ii invata si pe copiii lor. Ar mai fi si aspectul ca in ziua de astazi nu poti scapa de aceste lucruri: televizor, internet, reclame cu miile, informatie din toate directiile. In anumite tari nu poti cumpara bilet de avion decat on-line ... si practic esti obligat sa traiesti intr-un fel. Suntem bombardati cu atat de multe lucruri zilnic si tehnologia se dezvolta mai repede decat putem tine pasul. Cred ca in ziua de astazi este mai usor sa te pierzi, sa nu-ti mai stii drumul. Noi am primit multa libertate dupa '89 si nu am stiut ce sa facem cu ea.

Nu stiu exact ce sa zic, motivele sunt complexe, poate unele tin si de noi ca popor, de faptul ca am ars mereu etape, acea forma fara fond de care se vorbea in urma cu ceva timp.

Ina

Ina
20.01.2012, 20:09

( Mutulica ) Adinuta , la nivel pur pragmatic sunt suta la suta de acord cu tine in ceea ce priveste emanciparea femeii .Cand l-am ascultat pe parintele Justin Parvu am avut aceeasi reactie ca si tine .Acum consider ca femeia are dreptul de a alege dar este bine sa stie la ce isi expune copiii.Eu cred ca este mai bine sa cauti pe youtube sau pe internet care este parerea parintelui Justin Parvu . Repet, "emanciparea" nu a adus doar lucruri bune .Sunt multe de spus despre asta , de la modul cum sunt crescuti si educati acum copiii pana la faptul ca 30 la suta din femei nu sunt casatorite sau nu au un partener .

Ina

Ina
20.01.2012, 20:13

( Mutulica ) Ca sa iti faci o idee ca nu am pareri preconcepute , provin dintr-o familie de proletari in care si bunicile au avut serviciu si pe vremea lor era o rusine pentru barbatii care erau obligati sa le permita sotiilor lor sa lucreze,semn ca nu castigau ei suficient .

20.01.2012, 20:39

Bineinteles ca nu a adus doar lucruri bune, perfect de acord, insa banuiesc ca prea bine nu era nici inainte. Adica ma gandesc sa nu picam nici in idealizarea trecutului. Posibil sa fiu influentata de cursurile despre feminism pe care le am la facultate. Sau de faptul ca bucurandu-ma de drepturile pe care le am ca femeie emancipata nu pot fi impotriva acestui lucru, nu as renunta la ele. Acum pentru ca ne este caldut uitam ce insemna lipsa acestor drepturi si ma mira de exemplu cand aud femei care spun ca sunt impotriva feminismului, pentru ca multe lucruri de care ne bucuram acum si la care nici nu ne gandim erau doar un vis in trecut. Femeia era practic un vesnic copil ce trecea de sub tutela tatalui sub cea a sotului, iar daca nu erau atatea divorturi ca acum, nu cred ca inseamna neaparat ca oamenii erau mai fericiti. Nu spun nici ca acum ar fi precis mai fericiti, insa a nu putea pleca dintr-o relatie si a sta in ea din obligatie sau teama nu mi se pare ceva de dorit. Noi totusi suntem fruntasi in Europa la violenta domestica, cred ca locul 2 dupa Spania. Faptul ca o femeie batuta poate divorta mi se pare un lucru foarte bun. Ce vreau sa spun e ca nu cred ca divorturile au loc dintr-un capriciu al femeilor, care vazandu-se emancipate fac ce vor ... in multe cazuri e vorba de lucruri grave, care inainte erau ignorate. Mancai bataie si taceai ca nu aveai ce face. Eu fac acum parte din acea 30 la suta la care te referi, dar nu cred ca este (deocamdata) un lucru rau. Ma bucur foarte mult ca eu ca om am parte de atat de multa libertate, ca pot sa invat, sa fac ce imi doresc, ca nu cer voie, ca nu m-am maritat de gura parintilor sau ca asa trebuie pana la o anumita varsta. Chiar as vrea sa fie o decizie pe care sa o iau cu toata inima si doar o data in viata. Posibil sa gresesc sau sa fiu eu prea ... nu stiu, dar eu nu vad in faptul ca numarul divorturilor a crescut doar ceva negativ. Inseamna si ca oamenii pot recunoaste cand au facut o greseala, o pot lua de la capat si mai arata si faptul ca este foarte greu sa fii o viata cu cineva, pentru ca basmele se termina mereu cu nunta, dar nu ni se spune de cat efort este nevoie (cred, ca nu vorbesc din experienta, doar presupun.)Cred ca fiecare cand isi intemeiaza o familie vrea din suflet sa fie pentru totdeauna, dar daca nu mai merge... nu stiu. Nu pot fi de acord cu faptul ca vina este data pe emancipare pentru ca suna a: vina este a femeilor. Cunosc familii in care ambii se implica aproape egal in educarea copiilor, ma gandesc ca poate si acesta ar fi un model de incercat. Modelul vechi avea si el dezavantaje, de tipul: tatal lucra foarte mult si era mai mult absent pentru copii. Acum din pacate ambii lucreaza foarte mult, dar asta e deja altceva ...e vorba si de mediul consumerist in care traim, individul fiind obsedat sa acumuleze cat mai mult si cu bani pe care nici nu ii are.

Ce mult am scris ... m-am cam aprins sa stii Eu sunt un pic cam feminista, cred ca se vede

20.01.2012, 20:40

Costelus, cat ai pus tu al doilea comentariu al tau, eu am scris un roman sa ma ieri ca m-am cam intins!

Ina

Ina
20.01.2012, 20:47

( Mutulica ) Sezi bland,la locul tau , femeie! Si sa-ti pui si baticul pe cap ! Glumesc pentru ca te vad incolonata cu sufragetele (sefa acestei miscari , prima de tip feminist i-a spus lui Churchill ca daca ar fi sotia lui i-ar pune otrava in ceai. El i-a raspuns ca daca ar fi sotul ei l-ar bea fara regrete). Trebuie doar sa gasim solutii la noile situatii si , nu uita ca am pornit de la ce au dorit comunistii sa obtina , dand femeilor mai multe posibiltati de afirmare : controlul asupra educarii tinerelor generatii .

Ina

Ina
20.01.2012, 20:48

Esti bucovineanca sau moldoveanca ?

Ina

Ina
20.01.2012, 20:49

Ce faci fato , numeri pana la cinci si rasufli adanc ?

20.01.2012, 20:53

despre solutii ... daca as sti, as zice, dar sunt doar o femeie haha! cred ca e nevoie de foarte multa munca si e cam greu, pentru ca intre timp ne-am cam puturosit.

20.01.2012, 20:54

Pai conteaza daca-s bucovineanca sau moldoveanca?

Ina

Ina
20.01.2012, 20:56

Sunt temperamente diferite . Sunt pasionat de psihologie si sociologie , deci stiu care este diferenta

Ina

Ina
20.01.2012, 20:58

( Ina ) Ia mai terminati cu trancaneala, ca eu nu mai vad calculator in seara asta )) El e cocos pe internet, acasa eu sunt sefa ))

20.01.2012, 20:59

bucovineaca

20.01.2012, 21:01

Asa, Ina, fii emancipata fii sefa

Ina

Ina
20.01.2012, 21:03

( Ina ) ) I-am zis sa-si deschida laptopul O merge sa intram deodata pe acelasi cont?

20.01.2012, 21:05

de ce nu-si face cont?

Ina

Ina
20.01.2012, 21:06

Nu vrea. Mereu zice ca se opreste, ca e ultimul articol

20.01.2012, 21:07

Nuuuu, sa mai scrieeee!! imi da teme de gandire

Ina

Ina
20.01.2012, 21:16

Deja o face , ca si-a deschis laptopul )

Ina

Ina
20.01.2012, 21:19

( Mutulica ) Gata , ca un mascul adevarat ce sunt am preluat controlul ! Toate femeile sa se duca in bucatarie si mai tarziu in dormitor , pregatite pentru datoria conjugala! Executarea ! A ,era sa uit de cele treizeci de procente fara partener . Eu iubesc femeile neconditionat, asa ca nu ma deranjeaza ca sunt singure . Le pot iubi,dar fara sa stie nevasta-mea ,desigur .

Ina

Ina
20.01.2012, 21:21

( Mutulica ) Cred ca urmatoarea tema de gandire va fi despre razboiul sexelor .

Ina

Ina
20.01.2012, 21:21

( Mutulica ) Mutulica si-a pus poza nevestei si a pornit la atac .

20.01.2012, 21:24

hahaha! hai ca nu-i niciun razboi, ii ghini

Adauga comentariu
  • zambet
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)
Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

TOP
utilizatori

Caty

2052 puncte

Rocsi

1250 puncte

vasimur

1198 puncte

oanapl

1103 puncte

mirela0911

1000 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
[email protected]